De Havilland Aircraft of Canada (DHC) zaprezentowała w Paryżu samolot Twin Otter Classic 300-G. Ten samolot nowej generacji, pokazywany po raz pierwszy na dużych międzynarodowych targach lotniczych, jest pierwszą seryjną maszyną, gotową do dostawy i oczekującą na ostateczną certyfikację. Samolot wejdzie do służby w Zimex Aviation, długoletnim kliencie DHC i globalnym operatorze tych maszyn. Oprócz prezentacji najnowszego produktu, kanadyjska firma ogłosiła także kilka znaczących kontraktów.
Ethiopian zamawiają dwa samoloty Twin Otter 300-G
Ethiopian Airlines podpisały umowę zakupu dwóch nowych samolotów Twin Otter Classic 300-G. Zakup ten oznacza wprowadzenie modelu 300-G do floty Ethiopiana i podkreśla zaangażowanie przewoźnika w łączenie społeczności w różnych i odległych regionach Etiopii i Afryki Wschodniej. Samoloty, które zostaną dostarczone w wersji amfibijnej, zostaną wykorzystane do wzmocnienia krajowej i regionalnej sieci Ethiopiana, umożliwiając linii lotniczej dostęp do słabo obsługiwanych lądowisk, odległych lokalizacji, a także malowniczych regionów wielkich jezior Etiopii z większą częstotliwością i niezawodnością.
Twin Otter Classic 300-G, najnowsza ewolucja znanej rodziny Twin Otter, zapewnia wyjątkową wydajność podczas krótkiego startu i lądowania (STOL), solidną niezawodność i nowoczesną awionikę — wszystkie cechy, które sprawiają, że idealnie nadaje się do operacji regionalnych, zwłaszcza na obszarach o trudnym terenie i ograniczonej infrastrukturze.
DHC-6 Twin Otter Classic 300-G posiadać maksymalną masę startową 5 670 kg i maksymalną masę do lądowania 5 579 kg. Na pokład maszyna, w zależności od konfiguracji, może zabrać od 15 do 20 pasażerów. Zasięg samolotu z ładunkiem o masie 1 972 kg wyniesie 185 km, a z ładunkiem o masie 1 736 kg — 463 km. Maksymalny zasięg samolotu (z pełnymi zbiornikami paliwa i 1030 kg ładunku) to 1 322 km , a zasięg bez ładunku — 1 52 km. We wszystkich przypadkach w standardowych zbiornikach paliwa ma pozostać rezerwa na 45 min lotu.
Manitoba potwierdza zamiar zakupu samolotów gaśniczych De Havilland Canadair 515
Kanadyjska prowincja Manitoba potwierdziła zamiar zakupu trzech samolotów
De Havilland Canadair 515 (DHC 515) – nowej generacji samolotów gaśniczych.
To zobowiązanie prowincji stanowi kolejny kamień milowy w programie DHC 515, sygnalizując dodatkowe wsparcie krajowe dla kanadyjskich innowacji w dziedzinie lotnictwa oraz pilną potrzebę posiadania nowoczesnych, niezawodnych narzędzi do walki z coraz poważniejszymi pożarami lasów w Ameryce Północnej.
Sprzedaż samolotu Twin Otter Classic 300-G dla USAF
DHC ogłosiło sprzedaż jednego samolotu Twin Otter Classic 300-G dla amerykańskich Sił Powietrznych USA (USAF) na potrzeby Sił Powietrznych Gwatemali. Zakup ten podkreśla niezmienną reputację samolotu Twin Otter jako najbardziej wszechstronnego i wytrzymałego samolotu użytkowego na świecie, cieszącego się zaufaniem rządów i operatorów w najbardziej wymagających warunkach.
Twin Otter nadal służy ponad 60 operatorom wojskowym i rządowym na całym świecie i od momentu wprowadzenia na rynek zgromadził ponad 160 milionów godzin lotu. Dzięki nowemu modelowi 300-G firma De Havilland Canada potwierdza swoje zaangażowanie w dostarczanie niezawodnych i nowoczesnych rozwiązań lotniczych zarówno do zastosowań cywilnych, jak i obronnych.
Sprzedaż samolotu Dash 8-400 firmie Barrick Gold do eksploatacji w Pakistanie
W Paryżu ogłoszono także sprzedaż samolotu Dash 8-400 firmie Barrick Gold Corporation (Barrick), jednej z największych na świecie firm wydobywających złoto. Samolot będzie wspierał działalność firmy Barrick's Reko Diq Mining Company (RDMC) w prowincji Beludżystan w Pakistanie.
Zakup ten stanowi historyczny kamień milowy, ponieważ Dash 8-400 jest pierwszym samolotem tego typu eksploatowanym w Pakistanie. Dodanie tego zaawansowanego regionalnego samolotu turbośmigłowego znacznie usprawni transport personelu i przewóz ładunków dla RDMC, która realizuje jeden z najważniejszych projektów wydobywczych w Azji Południowej.
Zakup Dash 8-400 przez nieujawnionego operatora w Ameryce Południowej
Kanadyjski producent ogłosił, że nieujawniony operator regionalny z siedzibą w Ameryce Południowej podpisał umowę zakupu odnowionego samolotu Dash 8-400. Znany ze swojej prędkości, oszczędności paliwa i wyjątkowych osiągów w terenie, Dash 8-400 jest wyjątkowo przystosowany do obsługi transportu lotniczego w zróżnicowanym terenie Ameryki Południowej — od obszarów górskich po odległe miejscowości wiejskie.
DHC i program renowacji OEM
Firma po informowała o znaczących postępach w realizacji programu renowacji OEM, wywiązując się z zobowiązania do „utrzymania floty w powietrzu” dzięki odnowionym i zmodernizowanym samolotom Dash 8, wyposażonym w doskonałe rozwiązania techniczne i wszechstronność operacyjną, z których słyną samoloty De Havilland Canada. Program ten nadal napędza innowacje w zakresie regeneracji wytrzymałych, wielozadaniowych samolotów Dash 8.
Program renowacji OEM firmy DHC, uruchomiony w 2023 r. i ogłoszony podczas targów lotniczych Farnborough Airshow w 2024 r., obejmuje renowację i modernizację samolotów przed dostarczeniem ich operatorom i leasingodawcom, aby mogły one latać przez wiele kolejnych lat. M.in. taki proces przechodzą dawne
Q400 PLL LOT, które trafią All Nippon Airways.
Współpraca z Advantage Air poprzez zakup dwóch zestawów do konwersji samolotów transportowych
Firma DHC ogłosiła także zakup dwóch zestawów do konwersji samolotów na maszyny transportowe przez Advantage Air Travel Limited, co dodatkowo wzmacnia program operatora dotyczący samolotów cargo Dash 8-400. Zakup, którego dostawa jest planowana na koniec 2025 roku, świadczy o zaufaniu linii lotniczej do osiągów samolotu Dash 8-400 oraz solidnych rozwiązań producenta w zakresie konwersji samolotów na transportowe.
Zestaw do konwersji Dasha na frachtowiec jest częścią pakietu rozwiązań De Havilland Canada w zakresie konwersji samolotów na frachtowce, oferującego trwałą rekonfigurację samolotu Dash 8-400 z układu pasażerskiego na dedykowaną platformę frachtową. Rozwiązania te zwiększają wydajność operacyjną i odpowiadają potrzebom regionalnych przewoźników w zakresie wysokowydajnej i elastycznej eksploatacji samolotów. Więcej na ten temat w naszym artykule "
De Havilland wprowadza możliwości konwersji Dasha 8-400 na frachtowca".